Total:0,00 DKK 
Ingen varer i kurven
Gå til kurven
Log ind Klik her, hvis du har glemt din adgangskode

 

 

 

 

 

 

 

 

Velkommen til en eventyrlig verden af økologisk mad. Biogan er en engrosvirksomhed, med et bredt og alsidigt udvalg af økologiske fødevarer fra alverdens lande. Vi tilbyder et bredt sortiment af spændende madvarer, der vil gøre en forskel i:
 

  • Butikker
  • Institutionskøkkener
  • Kantiner
  • Foodservice
  • Restauranter


Tag på opdagelsesrejse i Biogans økologiske verden - læs mere om Biogan her

 

Biogan
- dit økologiske valg


  • Fokus på økologi siden 1996
  • Økologi til hverdagspriser
  • Kvalitet i alle led og funktioner
  • Passion for glæde og sundhed gennem rene fødevarer
  • Fairtrade i alle handelsled

 

  

Nu er sommeren ovre, men du har stadig mulighed for at få en spirende forårsstemning

 

 

Biogan - dit økologiske valg

Vores leverandører

  • Amaizin Organic
  • Amisa Organic
  • Bio Planéte
  • Biona Organic
  • Burger
  • Byodo Naturkost GmbH
  • Caboo
  • Campo
  • Casearia di Sant'Anna
  • GEO / Bavicchi Spa
  • Kourellas
  • La Bio Idea
  • Marschland Naturkost
  • Mount Hagen
  • Natura Nuova
  • Oro del Desierto
  • Pan do Mar
  • Rapunzel Naturkost GmbH
  • Sanddorn Storchennest
  • TerraSana
  • The Bridge
  • Vitamont
  • Zwergenwiese
Amaizin.jpg

Amaizin er en samling af eksotiske økologisk varer. De er inspireret fra hele verden og ud fra lokale opskriver hos lokale producenter. Amaizin er et mærke der bliver ført af den hollands virksomhed DO-IT.

DO-IT er en ledende hollandsk økologisk virksomhed som blev etableret i 1990. Virksomheden blev etableret af Poppe Braam, han er stadig i fuld vigør i DO-IT og er direkte ansvarlig for kontakten til økologiske landmænd og producenter i hele verden.

DO-IT er en kendt virksomhed i Danmark, der har solgt sine produkter i mange år gennem forskellige grossister. Fra den 1. juli 2017 har Biogan overtaget ansvaret for salget i Danmark til specialhandlen, supermarkeder samt foodservice af deres to brands: Amaizin og la Bio Idea. Klik på billederne for at læse mere om de to brands.

Læs mere om Amaizin

Læs mere om DO-IT

 

logo.jpg

Amisa produkterne er skabt til at skille sige ud fra mængden. Amisa ved at alle mennesker er forskellige og tilbyder derfor forskellige produkter, så der er til enhver krop og smag. Det er sunde og nærende økologiske produkter der blandt andet også tager hensyn til de forskellige behov der findes og giver forbrugere med særlige allergier eller ønsker flere valgmuligheder. Én ting er dog vigtigt for Amisa, og det er smagen - de går aldrig på kompromis med smagen.

Amisa er et brand der bliver ført at den engelske virksomhed Windmill Organics. 

Læs mere om Amisa

Læs mere om Windmill Organics

 

BP_LO_F_2014_(RGB).jpg

I 1984 forelskede grundlæggeren af Bio Planéte, Franz J. Moog sig i den smukke natur i Cathar regionen, der ligger mellem Carcassonne og Toulouse i Sydfrankrig. Han indså, at dette solrige landskab var det ideelle sted at udleve sin vision om økologisk landbrug i praksis. Fra en beskeden start på gården "Domaine de la Planéte" udviklede det sig hurtigt til en succesfuld oliemølle, som bærer det godkendte varemærke Bio Planéte, der i dag er en enestående producent af økologiske olier. 

Ved Bio Planéte forenes den sidste nye teknologi med traditionelle produktionsmetoder, hvor der altid vælges den mest skånsomme forarbejdningsmetode. Bio Planéte er den første oliemølle som udelukkende beskæftiger sig med økologiske olier.

Læs mere

Biona logo on black.jpg

Biona er et topbrand fra det engelske firma Windmill Organics. 
Hvis man vælger produkter fra Biona, vælger man også fødevarer, hvor der er fokus på smag, sundhed og miljøet. Firmaet tror på sporbarhed fra jord til færdige produkter, som er fremstillet af naturlige ingredienser af høj kvalitet. 
Fra Biona tilbyder Biogan blandt andet en kokos-serie med kokosmælk, kokoscreme, kokosblomst-nektar og kokosvand samt specialiteter som worcestersauce, hot pebbersauce og wasabi på tube.

 

 

Burger_Logos_ohne_Sub.jpg

Burger var den første producent af knækbrød i Tyskland. Inspireret af knækbrød i Skandinavien grundlage ernæringseksperten dr. Wilhelm Kraft den første knækbrødsfabrik med ønske om at give alle - stor som små - mulighed for at smage denne lækre og næringsfulde fødevare. Alle knækbrød bliver produceret af de bedste råvarer, men kvalitet for øje og bagt med kærlighed.

I dag er Burger Tysklands største producent af knækbrød og sælges i hele Europa. Burger er i dag et brand der føres af Brandt.

Læs mere om Burger her

Læs mere om Brandt her

logo_Byodo_engl_FineOrganicFoods.jpg

Byodo blev grundlagt i 1985. Navnet er japansk og betyder frit oversat "den fælles vej" og dermed opstod idéen og begyndelsen til at producere kvalitetsrige økologisk sojaprodukter. Som en af de første producenter i Europa producerede de økologisk tofu og tempeh i en lille garage i München. 

I de over 30 år virksomheden har bestået har den gennemgået en stor udvikling fra at producere tofu og tempeh til at skabe den første veganske mayonnaise og andre kvalitetsprodukter fra de bedste økologiske råvarer.

Deres ønske er at skabe lækre førsteklasses produkter og samtidig medvirke i bevarelse og beskyttelse af den verden vi lever i.

Læs mere

caboo.jpg

Caboo laver økologiske bæredygtige papirsprodukter som toiletpapir og køkkerulle. Indholdet er primært bambus, der modsat træer ikke skal genplantes, fordi bambus er en græsart. Efter bare 3-4 måneder er den høstede bambus vokset op til samme størrelse. Produkterne indeholder desuden sukkerrørsrester. Resterne anvendes efter udvinding af sukker og ville ellers blive smidt ud. De to ingredienser giver tilsammen bløde, stærke og bæredygtige papirsprodukter, som du med god samvittighed kan byde såvel din krop som miljøet.

LÆS MERE

 

Logo Campo.jpg

Det solrige Italien er hjemsted for Campo, som er et kooperativ, der har dyrket landbrug i over 30 år. Først konventionelt, men hurtigt fandt farmerne ud af, at det var bedre at dyrke jorden økologisk, og det passede godt til kundernes stigende ønske om økologiske produkter. I dag arbejder Campo for at udbrede økologisk fødevarer, så økologisk mad bliver et naturligt førstevalg. Selv om Campo er en mindre virksomhed sælger den pasta og tomater til mange lande over hele verden, og det er også fra det italienske kooperativ, Biogan importerer en stor del af sit brede sortiment af pasta og tomatprodukter.

Læs mere

CASEARIA-DI-SANTANNA.jpg

Casearia di Sant'Anna blev grundtlagt i 1959. igennem tre generationer er traditionerne og erfaringerne gået i arv. Alt fra avl af køer til malkning, mælkeproduktion og transformationen til parmesan er givet videre.

I slutningen af halvfemserne besluttede de at gå den økologiske vej, for at skabe den bedste ost men også for at beskytte miljøet. De producerer al foder til køerne selv, hvilket også givet osten sin gode karakteristiske smag - det er den samme foder igennem 3 generation.

Casearia di Sant'Anna producerer årligt omkring 520 tons ost, der fås i flere forskellige varianter.

Læs mere

Geo Logo.jpg

Bavicchi Spa blev etableret I 1896 og producerer og distribuerer grøntsager og havefrø over hele verden. Virksomhedens styrke er produkternes kvalitet og en attitude omkring innovation, som har været værdsat i markedet i over et århundrede. I dag er virksomhedens primære mål at følge med de høje standarder til produktion og innovative ideer i henhold til at tilpasse sig ambitiøse klienter verden over.

I 1999 udviklede Bavicchi Spa en række økologiske skræddersyede produkter til helsemarkedet. Under det nye Brand GEO produceres en helt sortiment af økologiske frø og tilbehør, tænkt til såvel hjemme- som professionel brug. I dag sælges GEO i mere end 40 lande og er det førende mærke inden for flere af disse lande.

Læs mere

kourellas.jpg

Kourellas familien har lavet græske mælkeprodukter siden 1960. i 1996 producerede de de første økologiske produkter og var de første nogensinde i Grækenland. Produkterne nydes i dag rundt omkring i hele verden. 

For at sikre den gode mælkekvalitet har Kourellas egne gårde og står selv for foder til de mange dyr. På den måde sikrer de den rigtige næring og undgår genmodificering, pesticider og gødninger. Sammen med internationale institutter sørger de for at give dyrene de bedste levevilkår.

Alle Kourellas produkter skal være 100 % rene og naturlige. Derfor er de selv en del af alle led og opgaver, fra fodring og malkning af får, geder og køer til høstning af frugt til youghurt og pakning af disse. De ved alt om alt der omhandler deres produkter.

Læs mere

LBI-LOGO.jpg

La Bio Idea er en samling af økologiske produkter inspireret af Sydeuropa og Middelhavet. De bliver produceret af lokale ud fra lokale opskrifter, hvor det traditionelle bliver højt værdsat. La Bio Idea er en gruppe produkter hvor kvaliteten er i højsæde og af største vigtighed. Produkterne bliver ført af den hollandske virksomhed DO-IT.

Amaizin er en samling af eksotiske økologisk varer. De er inspireret fra hele verden og ud fra lokale opskriver hos lokale producenter. Amaizin er et mærke der bliver ført af den hollands virksomhed DO-IT.

DO-IT er en ledende hollandsk økologisk virksomhed som blev etableret i 1990. Virksomheden blev etableret af Poppe Braam, han er stadig i fuld vigør i DO-IT og er direkte ansvarlig for kontakten til økologiske landmænd og producenter i hele verden.

DO-IT er en kendt virksomhed i Danmark, der har solgt sine produkter i mange år gennem forskellige grossister. Fra den 1. juli 2017 har Biogan overtaget ansvaret for salget i Danmark til specialhandlen, supermarkeder samt foodservice af deres to brands: Amaizin og la Bio Idea. Klik på billederne for at læse mere om de to brands.

Læs mere om La Bio Idea

Læs mere om DO-IT

Marschland logo.jpg

Marschland Naturkost er et af den tyske familievirksomhed Paulsens brands. Paulsen blev grundtlagt i 1909 i Ottendorf mellem Cuxhaven og Hamborg. Virksomheden er i dag BCS og IFS certificeret. 

De har specialiseret sig i produktion af økologiske mildtsmagende syltede specialiteter. Råvarerne bliver, hvis muligt, købt i nærområdet. i 2006 fik de deres eget økologisk landbrugsanlæg på 92 hektar tæt på produktionen. 

Læs mere

Mount Hagen Logo.jpg

Første klasses kaffeserie fra Mount Hagen, krydret og kompleks i sin smag. 

Mont Hagen har den filosofi, at respekt kan smages i kaffen. Mont Hagens serie af  Fair Trade kaffeprodukter sikrer ikke kun, at kaffen smager pragtfuldt. Det sikres samtidig, at skove ikke fældes, jorden ikke ødelægge og at kaffebøndernes børn kommer i skole.

Læs mere

NaturaNuova_logo_2016.png

Natura Nuova blev stiftet i 1994 efter mange års studeren i fødevarer, processer og mere, for at kunne skabe de perfekte forhold og grobund for virksomheden. Natura Nuova er en italiensk virksomhed som gør en dyd ud af at producere lækre økologiske frugtprodukter.

For at kunne kontrollere at kvaliteten er i orden, anvender de kun italienske råvarer. Ofte er det produkter, som butikkerne ikke vil kunne sælge pga små kosmetiske afvigelser. Disse råvarer er dog ofte bedre, fordi de er naturlige. Ligeledes har de fokus på at alle led i virksomheden er bæredygtige for at skåne miljøet. 

Natura Nuova var de første til at perfektere kold presning. Efter frugten er vasked, skrællet og kernehuset og lignende er fjernet, bliver frugten og det der er tilbage af frugtkød og intet andet, ikke engang luft, lavet til lækre smoothies. Altså er det lækre frugtre men deres egen naturlige smag, tekstur og aroma. Hele processen tager kun enkelte sekunder og foregår i sterile miljø, så tilsætningsstoffer ikke er nødvendige. Ligeledes tilsættes der ikke antioxidanter eller andet, da emballagen i sig selv beskytter mod lys og ilt. 

For Natura Nuova betyder kvaliteten og naturligheden alt.

Læs mere

 

Logo oro letra.jpg

Oro del Desierto – Det spanske guld blandt olivenolierne

Det er næsten det samme som god årgangsvin. Man kan smage vind og vejr på olivenplantagen, og det er lige før, man kender den farmer, der har plukket de oliven, der bliver brugt til olien. Modsat mange andre olier, der blander olivenolie fra forskellige lande eller plantager, så anvendes her altid udelukkende oliven fra samme familieplantage “El Vicario”. Her presses oliven samme dag som de plukkes, hvilket betyder, at iltningen ikke når at få indflydelse på smag og holdbarhed.

Begejstringen for olien ses i de mange guldmedaljer, Oro Del Desierto har fået rundt om i verden. Fra Beijing til New York vinder den lille spanske olivenfarm “El Vicario”, som David og Goliat, over de store olivenproducenter.

Læs mere

 

 

 

 

 

 

 

Pan do Mar_danish.jpg

Conservas Antonio Pérez Lafuente er et familieforetagende, der har dedikeret sig til konserves af seafood produkter siden begyndelsen af det sidste århundrede. "Pan do Mar" betyder Havets brød og er det navn, som Conservas Antonio Pérez Lafuente præsenterer deres produkter med. Det afspeljler vores historier og arbejdsfilosofi, baseret på udnyttelse af havressourcer på en bæredygtig og rationel måde, men altid forarbejdet ifølge traditionelle metoder.

Læs mere

Rap Logo rgb.jpg

Som pionerer inden for den økologiske fødevarehandel, har grundlæggerne af RAPUNZEL Naturkost GmbH, Jennifer Vermeulen og Joseph Wilhelm haft mange at overbevise. I dag er Rapunzel én af de førende producenter og forhandlere af økologiske produkter.

Næsten halvdelen af produkterne er produceret eller forarbejdet i Legau, resten ved koncessionerede forarbejdningsanlæg, hvoraf en stor del er Rapuzels råvarer, og i alle tilfælde i henhold til Rapunzel retningslinjer og kvalitetsstandarder.

Overfor samarbejdspartnere fremhæver Rapunzel ikke kun kvaliteten af fødevarerne, men også livskvaliteten for landmændene. Af denne grund blev HAND IN HAND projektet etableret i 1992, hvilket kombinerer ideen om certificeret økologisk landbrug med Fair Trade. I øjeblikket bærer 85 Rapunzel produkter HAND IN HAND mærket, som kan findes på alle produkterne, hvor mindst 50% af råvarerne kommer fra HAND IN HAND partnerne.

Læs mere

Sanddornlogo ausgeschnitten.jpg

Engang brugte fattige mennesker på landet havtorn som vitamin-tilskud, og nu er havtorn blevet genopdaget som superfood på grund af sit høje indhold af især vitamin C, men også andre vitaminer, antioxidanter og fedtsyrer. De orange bær er syrlige og spises derfor ikke friske, men til gengæld giver de en god smag i mange produkter. Det tyske firma Sanddorn Storchennest er langt fremme i udviklingen af spændende og unikke produkter med havtorn, som Biogan har på hylderne: Havtornvin, havtornsaft, havtorn-teer, havtorn-marmelade i flere smagsvarianter og tørrede havtornbær. 

Læs mere

TerraSana_logo_verticaal_CMYK.jpg

TerraSana er et stærkt økologisk brand, der er aktiv inden for flere kategorier. Flotte, autentiske og af høj kvalitet kendetegner såvel råmaterialer som produkter. Produkterne er enten produceret ekslusivt til TerraSana af loyale økologiske producenter over hele verden eller også forberedes og pakkes produkterne på Terrasanas egen fabrik i Leimuiden. 

Specielt den japanske produktlinje er af ekstraordinær kvalitet. Lang autentisk produktion og fermenteringsprocesser gør produkterne helt unikke.

Læs mere

 

 

Logo_Symbol_1994_Logotype_RGB_Web_horizontal_L[1].jpg

Navnet ”The Bridge” er et symbol på den bro, som Margherita og Ernesto Negro Marcigaglia byggede fra konventionelle til økologiske fødevarer med virksomhedens start i 1994. Ernesto fremstillede oprindeligt læderhandsker men valgte at stoppe denne produktion til fordel for en helt ny og ukendt retning i Italien, økologiske vegetabilske læskedrikke. I dag føres The Bridge videre med Ernestos enke og sønner i ledelsen, og familievirksomheden har fået stor succes med deres vegetabilske læskedrikke.

Læskedrikkene er 100% økologiske, veganske, lactosefrie og de fleste varianter glutenfrie. De kan bedst beskrives som værende plantebaserede mælkeprodukter, der er udvundet af kornprodukter, frø og nødder. De er fremstillet af mindst 80% kildevand og 20% råvarer. Kildevandet er fra en kilde i bjergene i det nordlige Italien, og råvarerne er nøje udvalgte.

Læs mere

organic-food-choosee-vitamont.jpg

Vitamont er en fransk virksomhed der har produceret økologisk juice og saft siden 1985. Det var det første selskab til at forarbejde og tappe ren frugt- og grøntsagsjuice. Vitamont presser mellem 1500 og 2000 tons økologiske frugt og grøntsager om året, hvilket bliver tappet på 4 til 5 millioner flasker, der alle skal leve op til Vitamonts strenge smag- og kvalitetskrav.

Med Vitamonts store erfaring indenfor økologisk frugtsaft skabte de i 1996 en række økologiske drikkevarer, herunder den første traditionelle limonade solgt i Frankrig. I 2002 solgte de deres første økologiske cola.

Læs mere

 

ZW-logo-freigestellt.jpg

Zwergenwiese er en tysk virksomhed der har eksisteret i over 30 år. Det hele startede med løgsmørrepålæg, som var et godt alternativ til ost og kødpålæg. De har sidenhen specialiseret sig og har i dag mere end 100 forskellige slags smørrepålæg, tomatsovs og marmelade. I dag produceres 150.000 glas om dagen.

Økologi og bæredygtighed syrer igennem hele virksomheden fx anvender de vedvarende energikilder for at beskytte miljøet og give en bedre jord videre til de næste generationer.

Alle råvarerne kommer fra regionale landbrug, og har derfor kort transportvej så snart de er blevet høstet. Dette er blandet andet også for at sikre den høje kvalitet, den røde hue står for.

Læs mere

 

KONXION A/S